تاریخچه ساخت فلش درایو

تا به حال شده وقتی دارید از یک فلش درایو استفاده می کنید به این فکر کرده باشید که این قطعه کوچک چه زمانی و توسط چه فردی اختراع شده؟
اولین حافظه فلش NOR جهان ، در سال 1984 برای اولین بار توسط شرکت KIOXIA (توشیبا سابق) تولید شد و در سال 1987 ، در ژاپن ، دکتر فوجیو ماسوکا اولین حافظه فلش NAND جهان را اختراع کرد.
این فلش ویژگی هایی مثل اندازه جمع و جور ، قیمت مناسب و قابلیت خواندن /نوشتن سریع را داشت.

فلش مموری

سال 1987

در آن سالها، نوار و دیسک به عنوان دستگاه های ذخیره سازی استفاده می شدند که به منبع تغذیه نیاز نداشتند با این حال ، این دستگاه های ذخیره سازی دارای معایبی مانند: اندازه بزرگ و زمان خواندن / نوشتن طولانی بود.
دکتر ماسوکا معتقد بود که با استفاده از درایو فلش ، افراد می توانند ده ها آهنگ را هنگام دویدن گوش بدهند.
در حقیقت حافظه فلش فناوری ای است که در طلوع عصر فناوری اطلاعات متولد شده است.
در آن سالها پخش کننده های کاست قابل حمل تنها چیزی بود که توسط مردم استفاده می شدو انتظار می رفت پخش کننده های موسیقی قابل حمل دیجیتال در آینده به بازار بیایند.
با این حال ، از نظر طراحی ، ایجاد یک حافظه فلش NOR با ظرفیت بالا با تکنولوژی آن زمان سازگار نبود
ومسئله اصلی این بود که ظرفیت ذخیره سازی را چطور با حفظ اندازه جمع و جور افزایش داد.
بعد از تحقیقات در این زمینه نتیجه ای که حاصل شد این بود که حافظه فلش NAND دارای مقیاس مدار کوچکتری هست و نسبت به حافظه فلش NOR قابلیت بیشتری برای توسعه ظرفیت ذخیره سازی دارد.
بعد از به نتیجه رسیدن برسی های برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی توشیبا اولین شرکتی بود که حافظه فلش را تجاری سازی کرد و امروزه حافظه فلش بیشترین استفاده را در میان مردم دارد.